Nuova supercar Maserati: potenza e tecnologia

Nettuno, the innovative engine twin-turbo V6 of the Maserati MC20 © Maserati

Sedersi al posto di guida, avviare il motore, premere sul pedale dell’acceleratore e andare… via come il vento! Ciò che si prova al volante di una Maserati è indescrivibile, una sensazione di libertà e di potenza senza uguali. Affondare il piede sull’acceleratore “è come ricevere un potente calcio nel didietro”, sosteneva un appassionato della marca del Tridente, “si fa un balzo in avanti quasi incontrollabile. Che motore!”

maserati 1Maserati MC20: ‘the fury of the Nettuno engine, elegantly unleashed’ © Maserati

È sempre stata questa la caratteristica del famoso marchio italiano: creare motori potenti, imprigionare forza e spinta in eleganti forme aerodinamiche, per fare di ogni esemplare un unicum ineguagliabile.

Ed ecco che ancora una volta dalle officine di Modena nasce una nuova straordinaria supercar: la MC20, degna erede della MC12 e il suo DNA è quello delle corse.

Sotto il cofano, è equipaggiata con il nuovo motore V6 da 630 CV, che le permette di raggiungere da 0 i 100 km/h in 2,9 secondi, con una velocità massima di 325 km/h.

maserati 1Maserati MC20: ‘Butterfly doors are a functional design statement from every perspective © Maserati

La super sportiva Maserati supera i confini del tempo. La trasmissione della potenza a terra è assicurata da un cambio automatico a doppia frizione a otto marce e i collegamenti stradali sono assicurati da un set di pneumatici Bridgestone realizzati su misura per la MC20. La presentazione della MC20, ha segnato l'inizio della Nuova Era Maserati, proiettando il marchio in un nuovo capitolo della sua storia.

maserati 1Maserati MC20: ‘A racing attitude’ © Maserati

L’azienda di Modena ha molti progetti nei cassetti. Un piano di sviluppo che va dal 2020 al 2023 e durante il quale, partecipando ai grandi investimenti del gruppo Fiat, che inietterà quasi cinque miliardi di euro in Italia per rilanciare il marchio del Tridente, verranno lanciati molti nuovi prodotti.

Costruita con la massima attenzione al dettaglio, ogni Maserati è un vero capolavoro della tecnica e del design italiani.

Leggi di più: www.qualitymilan.com

 


 

Sit in the driver’s seat, start the engine, step on the accelerator and GO… fly like the wind! What you feel when driving a Maserati is indescribable, an incomparable sense of freedom and power. Flooring the accelerator “is like getting a tremendous kick in the backside,” declares an enthusiast of the Trident-marked brand. “It’s an almost uncontrollable leap forward. What an engine!”

maserati 1Maserati MC20: ‘The first of its kind’ © Maserati

This has always been the mark of the celebrated Italian brand: creating powerful engines, harnessing force and thrust in elegant aerodynamic forms, rendering each specimen matchless, unique.

Once again the workshops in Modena have brought a new supercar to life: the MC20, worthy heir to the MC12, with the spirit of the racetrack built into its DNA.

It is equipped with the new V6 630C engine, which enables the car to zip from 0 to 100 km/h (about 62 miles/h) in just 2.9 seconds, with a maximum velocity of 325 km/h (about 201 miles/h).

maserati 1Maserati MC20: ‘Maserati accepts challenges, not rules’ © Maserati

The very sporty Maserati overcomes the limits of time. An 8-gear double-friction automatic transmission gets the power to the road, with street traction ensured by a set of custom-made Bridgestone tyres. The launch of the MC20 marks the beginning of a New Era for Maserati, catapulting the brand into a new chapter of its history.

maserati 1Maserati, the Trofeo collection: ‘When raw power meets Italian craftsmanship, you get a winner with all the charms’ © Maserati

The Modena enterprise has a number of projects in the pipeline. Their development plan carries them through 2023, benefitting from the fund sponsored by the Fiat Group, which is investing nearly 5 billion euros in Italy to relaunch the brand of the Trident symbol. Expect a plethora of new products.

Built with maximum attention to detail, every Maserati is a masterpiece of Italian technique and design.

Read more: www.qualitymilan.com